Sunday, November 6, 2011

Selamat AidilAdha

Walaupun perayaan ini tidak sepopular AidilFitri, namun ia telah meninggalkan segaris kenangan dalam diari hidupku.

Selamat tiba dari shah alam sambil ditemani adik perempuanku, chida yang ingin bersama-sama pulang ke desa bonda. Aku tetap rasa tiada apa yang istimewa dikala itu kecuali berpeluang menghabiskan masa bernilai bersama keluarga.
Seawal pagi aku telah bangun dari lena untuk membeli segala kelengkapan bagi menyediakan hidangan untuk keluarga. Aku akan menyediakan sendiri ketupat, kari daging, rendang ayam dan kuah kacang untuk santapan keluarga. Aku terasa sungguh letih kerana menjadi chef utama bagi semua hidangan bagi meraikan AidilAdha 1432H ini. Selesai segala kerja men'centong' di dapur, aku lepak keletihan di anjung rumah sambil menghirup udara segar desa.

Aku berharap keluargaku berpuas hati dengan masakan aku. Kalau tak sedap jangan dikomplen.
Selamat Hari Raya AidilAdha untuk semua penganut muslim yang seagama denganku.

No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini