Tuesday, November 1, 2011

Rintihan Pentas Kehidupan




Masa : 11:11 p.m
Tarikh :1/11/2011
Lokasi : Ruang Kamar Menanti Seruan

Hidup ini memang seperti pentas opera. Manusia menjadi aktor yang melakon layar cerita dengan kehendak mereka sendiri. Memutarkan butir kata dari skrip yang ingin dipropagandakan. Diolah dan digarap kemas agar dipercayai oleh setiap insan yang menonton perilaku mereka. Inikah dunia. Makin tenggelam dengan arus pemikiran si pengarah cerita.

Apa lagi yang tinggal? Mungkin sekadar sekelumit rasa yang terpalit dihati si penonton yang setia. Barangkali juga menguris perasaaan yang menatap watak mereka. Mungkin inilah norma kehidupan di dunia ini. Tahniah kepada mereka yang berjaya menjadi pelakon layar yang berjaya. Bongkak ketawa. Tidak memikirkan langsung hati dirobek dengan lagak mereka. Hanya senyuman menyindir yang jelas terpamer sewaktu melangkah penuh bergaya di atas permaidani merah ciptaan mereka. Biarlah si penonton sekadar merawang dibuai lena. Kerna itu buat mereka bahagia.

Dedikasi kepada mereka yang terus alpa dengan dakyah seorang manusia. Moga hijab kalian sempat dibuka sebelum bencana melanda.


No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini