Thursday, December 1, 2011

Konvoi 1000km


Sebahagian dari motor yang konvoi bersama

Tanggal 25 nov aku mula melakukan persiapan untuk berkonvoi bersama teman SRF Motorsport. 7:30 petang lagi aku sudah berlepas dari Shah Alam untuk pergi ke Shell Tol Sungai Besi. Di pertengahan jalan, aku terpaksa berhenti seketika di Serdang bagi membeli alat ganti bagi mengelak sebarang kemungkinan berlaku.

Tepat jam 11:45 malam, tayar mula bergolek. SRF KL bakal menuju ke Melaka untuk melepak disana besana SRF Melaka, Muar, Segamat dan Muar. Desaru destinasi tujuan. Masih Jauh. Perjalanan sedikit terganggu kerana Motor rakan-rakanku menghadapi sedikit kerosakan. Tidak lupa juga SRF Terengganu yang datang dari jauh menyertai konvoi kali ini.

Puas meronda Melaka, JB, Desaru dan Teluk Ramunia. BBQ yang disediakan oleh masterchef SRF memang tiptop. Melepak sambil berborak dengan rakan dari cawangan lain juga banyak memberikan aku pengetahuan baru.
Sekembalinya aku dari konvoi 4 malam 3 hari baru ku sedar, 1000km telah aku harungi. Alhamdulillah aku masih teguh berdiri dan yang terpenting sekali, motor ku selamat pergi dan balik tanpa sebarang masalah. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini