Thursday, December 8, 2011

Airmata Untukmu


Demi memenuhi permintaan seorang abang yang baru membeli komputer ribanya, membuatkan aku menangis sendirian. "Ko tlg watkan wallpaper gambar adeq mse kecik ngn sblm die...". Dialog ringkas dari abang sulongku. Badrie Syah. Nama yang tidak selalu menghantui aku pabila terlihat baldi. Anak buah aku yang pulang ke Rahmatullah seawal usia 1 tahun 8 bulan. Teringat kembali keletahnya yang suka menemankan aku menonton movie bersama eric.

Perlahan Adobe Photoshop CS4 dibuka. Tangan menaip beberapa kata kunci bagi mencari gambarnya. Paparan komputer riba jelas menayangkan gambar-gambarnya. Sepantas itu linangan air mataku gugur ke pipi. Kesayuan menyelubungi hati. Jemari mengeletar. Aku merinduinya. Eca. Aku benar-benar sayangkannya. Pernah aku terfikir untuk membawanya tinggal dengan ku di Shah Alam. Namun, Allah lebih menyayanginya.

Pertama kali seumur hidup aku menyiapkan projek PCS selama 1 jam, walaupun ringkas. Kebiasaannya, 5-10 minit memadai walaupun agak berselirat. Tapi 1 jam diambil untuk menyiapkan hasil ini walaupun ringkas. Esakan menemani aku sepanjang menyiapkannya.

Moga Rohnya ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang bertaqwa. Amin.

No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini