Monday, August 15, 2011

Seperti syurgamu - Pop Shuvit feat Man Bai


[Pop Shuvit]
Aku pernah alpa, aku pernah lupa,
aku pernah terlena, dibuai cahaya indah.
Hidupku jadi megah, tanpa bersusah payah,
tanpa aku menduga, ku dalam leka.
Rupa-rupanya cahaya itu hanya sementara,
Suram mengambil tempat, tersurat sudah tersirat,
jaminan menjadi berat, tamparan begitu hebat,
sekarang baru ku sedar, setelah menempuh sukar.
Ku mula berfikir setiap saat.

[chorus- Man Bai]
Tolong sedar kan diriku, dari noktah kian luput,
aku bimbang jumpa satu waktu, ku tak kenal siapa.
Ku berharap kepadaMu, berikan ku satu rasa,
yang memberi erti hidup ini, mungkinkah seperti syurgamu....

[Pop Shuvit]
Sekarang baru aku sedar setelah segala,
yang aku tempuhi liku-liku hidup yang menjalar,
suasana mencabar, setiap daya akan ku sumbangkan untuk, untuk mencuba.
Cuba mencari cahaya itu kembali,
biarpuan aku terpaksa menempuhinya sekali lagi.
kali ini aku akan lebih berhati-hati, walapun aku terpaksa berlari atau meniti,
kan ku harungi dengan cekal, pengalaman jadi kekal

ulang [chorus- Man Bai]

Oh, Engkau yang menentukan, apakah aku ini yang terakhir untuk ke syurgaMu

[chorus- Man Bai]

Tolong sedar kan diriku, dari noktah kian luput, (oh.. oh..)
aku bimbang jumpa satu waktu, ku tak kenal siapa. (Tolong sedar kan diriku)
Ku berharap kepadaMu, berikan ku satu rasa, (seperti syurgamu)
yang memberi erti hidup ini (seperti syurgamu),
mungkinkah seperti syurgamu....

Seperti..
Ku berharap kepadaMu..
Tolong sedar kan diriku..
Seperti syurgaMu.. (2x)

Cetusan Pengarang: Setelah puas mengeledah seluruh enjin pencarian. Aku gagal ketemu lirik mahupun MP3 lagu ini. Lalu aku mengambil inisiatif untuk merekodkannya melalui Xfm dengan bantuan BB8520 ku. Ini hasilnya.

No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini