Tuesday, September 27, 2011

Andai kau tahu kalam hatiku.


Gila. Serabut. Tenang. Kosong.
Aku sendiri kurang pasti dengan perasaanku ketika ini.
Mana ada aku terluka. Tidak pula rasa bahagia.
Cukup! Sekadar menelanjangi laluan kehidupan yang harus aku lewati.
Yang perlu aku tempuhi. Mengenal bisa onak dan duri.

Renung. Aku termenung.
Sekilas bibir menguntum. Sebuah senyuman merekah antara bibir tercantum.
Aku tidak pasti apa sebenarnya yang menjentik hati ini.
Nurani bagai dikuis bagi membangkitkan telahan hati.
Saban hari makin menjadi-jadi.
Linangan air mata jatuh terus ke pipi.
Hangat? Hanya suam yang lebih kurasa.

Awan dah tak biru seperti selalu.
Sering mendung hadir mengganggu.
Memahat luka hati merindu.
Ingin ku luah agar kau tahu.
Engkau RATU.
Permaisuri ragaku.

No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini