Wednesday, July 11, 2012

Xfm Akhiri Siaran Radio




Dah 3 hari aku hidup tanpa mendengar deretan lagu yang diputarkan di radio Xfm. Serabut pun ada. Ni semua gara-gara dorg ni gegatal nk wat radio ni secara 'online' 100%.

100%?? tahukah mereka yang aku tak setuju 300%. Semua channel button tuner kat kete aku tok Xfm. Semua negeri yang aku kerap lalui, akan aku set frekunsinya. Tapi kini sumenyer da tiada. Terlalu menyedihkan.

Tiada lagi putaran lagu band yang baru ingin menempa nama dalam persada seni tanah air untuk melayan halwa telinga aku. Tiada lagi irama indie dan underground menemani perjalananku. Bertahun lama menjadi pujaan hati. Sejak zaman Xfreshfm lagi. kini semua telah punah.

Sampai hati mereka. Tiada lagi radia ter"cool" di nusantara. Tiada lagi semuanya. 9 Julai 2012 menutup tirai radio kebanggaan ku.

No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini