Thursday, February 23, 2012

Demi

Hari ini merupakan hari tersibuk dalam kalender hidup aku setakat ini.
Letih dan kepenatan. Namun, masih mampu mengukir sebuah senyuman.

Demi mereka, aku gagahkan diri.
Masih terus menyelusuri lebuhraya duniawi.
Demi mereka, perih, kudrat dan keringat aku kisar.
Biar hancur berderai.
Demi mereka, biar aku terik menyangkal rintangan.
Agar mereka tersenyum riang.
Demi mereka, aku tempuhi keselutan harian.
Asalkan mereka hidup tenang.

Demi satu janji, aku bangkit dari mimpi.
Demi satu janji, aku kota kata dipatri.
Demi satu janji, tubuh badan menjadi ganti.
Demi satu janji, ku ubah fantasi jadi realiti.

Moga mereka mampu menguntum senyuman dulu kembali.
Ini sebuah janji mati.

dari hati jaydi ibn rash

No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini