Wednesday, October 12, 2011

Secebis Rasa Hati



Mungkin membisu lebih baik dari bersuara. Kalau diluahkan melalui bicara pun belum tentu mereka akan memahami. Bisu dan terus ia membebankan hati. Serabutkan kepala yang makin kusut membenak dalam diri.

Akhirnya, aku buka ruangan ini semula. Bercerita dengan cara aku sendiri. Agak klasik. Menekan papan kekunci mengikut bahasa yang jarang aku guna. Mahu sahaja aku menulis seperti biasa aku bertutur hari-hari. Tapi sudah jemu. Jadi inilah cara yang aku pilih. Bahasa yang agak personafikasi jika dilihat dari entri sebelum ini. Klasik dan agak kebakuan. Itu lagi aku aku. Kata-kata yang boleh ditafsir ikut kehendak mereka yang membaca. Biar apa pun tanggapannya, aku tidak kisah. Setiap orang ada cara sendiri.

Aku mungkin petah berbicara. Ramai yang mengakuinya. Tapi bukan mulut manis seperti seorang pujangga. Meluahkan apa yang terpendam tidak salah. Sekadar melencungkan sedikit kepayahan yang melanda. Hidup ini hanya persinggahan. Itu pasti. Aku sangat maklum tentangnya. Biarlah aku berkelana mencari dunia aku sendiri. Aku dengan caraku.

Terima kasih kepada yang memahami dan menyayangi diri ini. InsyaAllah kamu akan diselebungi rahmatNya. Aku akan mendoakan kalian.

No comments:

Post a Comment

Ingin Ketahui Lagi? Klik Sini